IAA Frankfurt 2011 (cz.1) – premiery

// do galerii zdjęć

Tegoroczne targi motoryzacyjne we Frankfurcie IAA 2011 obrodziły w wyjątkowo dużą ilość nowości. Zapraszam do prezentacji najważniejszych z nich i do obszernej galerii zdjęć. Część pierwsza relacji.

Organizowane co dwa lata targi motoryzacyjne IAA we Frankfurcie zapraszają w tym roku wszystkich zwiedzających w dniach od 15 do 25 września. Tegoroczna edycja obrodziła w dużą ilość ciekawych premier. W niniejszej prezentacji skupimy się na premierach tych aut, które skierowane są do najszerszej rzeszy odbiorców.

BMW 1 - tylBMW zaprezentowało nową serię 1. Auto o nieco zwiększonych gabarytach ma przede wszystkim stać się bardziej wyważonym samochodem o zwiększonym komforcie i ilości miejsca wewnątrz, zwłaszcza z tyłu. Pod maską znalazła się nowa seria silników benzynowych o pojemności 1,6 litra. Wszystkie oferowane jednostki benzynowe i diesla wyposażone będą w podwójne doładowanie, co ma zaowocować lepszą ich wydajnością i poskromionym apetytem na paliwo. Ciekawa strategią BMW jest oferowanie w modelu serii 1 dwóch pakietów wyposażenia Urban i Sport, które mają nadawać temu autu dwa różne charaktery. Wersja Urban skierowana jest dla odbiorców ceniących sobie komfort, wersja Sport dla kierowców bardziej lubiących bezpośredni kontakt z asfaltem.

Chevrolet zaprezentował europejską wersję modelu Malibu. W porównaniu do znanych na naszym rynku modeli tej marki, Malibu sprawia wrażenie dojrzałej limuzyny, zarówno pod względem designu z zewnątrz, jak i dopracowaniu kabiny wewnątrz. Przy odpowiedniej polityce cenowej, model ten może stać się ciekawą ofertą na rynku dla osób ceniących sobie komfort.

Citroen zabłysł modelem DS5. Stylistyka modelu będzie z pewnością polaryzować, ale takie jest też jej zadanie. Z pewnością auto to nie spotka się z obojętnością auto-fascynatów. Limuzyna ta, charakteryzująca się niecodziennym wyglądem, oferuje wewnątrz swoim pasażerom bardzo komfortowe warunki. Bardzo płasko przebiegająca linia szyby przedniej i opcjonalny szklany dach panoramiczny oraz futurystyczna wręcz deska rozdzielcza powodują, że pasażerowie czują się jak na pokładzie statku kosmicznego Enterprise. Wygodne fotele, odpowiednia pozycja siedzenia jak i zapowiadana paleta silników wróżą temu autu zostanie prawdziwym połykaczem kilometrów.

Fiat PandaFiat zaprezentował nowy model Pandy. Auto o zwiększonych gabarytach jest teraz zecydowanie wygodniejsze, pozycja siedzenia zarówno za kierownicą jak i na pozostałych miejscach jest wygodniejsza. Szczególnie z tyłu ilość miejsca dla pasażerów uległa poprawie – nawet wysocy pasażerowie będą mogli tam spokojnie znieść dłuższą podróż. Największym jednak atutem nowego modelu jest jego wygląd – Fiat zdaje się powracać do swoich tradycji, czyli do budowania aut miejskich, z udanym skutkiem. Ładna linia nadwozia w połączeniu z bardzo udaną stylistycznie deską rozdzielczą oraz ciekawa kolorystyka z pewnością znajdą całą rzeszę fanów. My do nich należymy. Mniej podobał nam się model 500 by Gucci – przekombinowana, inaczej wyposażona wersja pięknej i bardzo atrakcyjnej wersji 500C, czyli Cabrio.

Abarth, czyli firma dorzucająca trochę chili do aut Fiata, zaprezentowała ekstremalny model 500 w wersji 695 Competitione oraz nową odmianę modelu Abarth Cabrio Italia z nowym lakierem nadwozia.

Honda pokazała nowy model światowego bestsellera – Civic. Hyundai przedstawił całą serię nowości – modele i30, i40 i i40 Kombi. Nowy język stylistyki nadwozi ma przemówić do większej rzeszy odbiorców – naszym zdaniem jest ku temu olbrzymia szansa. Szczególnie model i40 w wersji Kombi robi na żywo bardzo pozytywne wrażenie, oferując wewnątrz mnóstwo miejsca dla pasażerów.

KIA Rio 3 drzwi - przodKIA pokazała nowy model Picanto i Rio. Oba modele nawiązują do charakterystycznej dla marki linii stylistycznej i oba są naprawdę bardzo udane. Szczególnie pozytywne wrażenie zrobił na nas model Rio – w wersji 5-drzwiowej oferuje on bardzo dużą ilość miejsca dla pasażerów, wykończenie wnętrza jest na bardzo dobrym poziomie, a poziom wyposażenia może nie odbiegać od zdecydowanie droższej konkurencji. Zarówno pakiet nawigacji satelitarnej jak i wiele innych udogodnień może znaleźć się na pokładzie tego auta, które na rynkach zachodnich ma kosztować już od poniżej 10 tys. Euro.

Mazda pochwaliła się nowym modelem CX-5. Celowo użyliśmy stwierdzenia – pochwaliła się, gdyż podczas prezentacji modelu na stoisku wciąż używano porównań do największego konkurenta – VW Tiquana. CX-5 ma w wersji benzynowej palić mniej paliwa, niż najoszczędniejsza benzynowa wersja Tiquana z technologią Bluemotion. Stylistycznie bardzo udany model, ma szansę zawojować trochę na rynku.

Mini Coupe John Cooper Works - tylMini pokazał model Coupe w różnych wersjach silnikowych, w tym nawet jako Coupe SD – z silnikiem diesla. Obniżona wysokość wnętrza i otaczający przytulnie maksymalnie dwóch pasażerów dach dają uczucie siedzenia w bardziej sportowym aucie, niż zwykła wersja Mini. Za sportowym designem podąża zmieniona charakterystyka zawieszenia i wyważenie auta, które wraz z mocnymi silnikami mają stworzyć najbardziej sportowe auto, jakie dotychczas oferowało Mini.

Peugeot zaprezentował model 508 RHX – podniesiona wersja modelu 508 kombi, wyposażona jako jeden z pierwszych modeli na rynku w napęd hybrydowy z zastosowaniem silnika diesla. Podobne rozwiązanie technologiczne oferuje siostrzany model 3008 Hybrid4. Range Rover wypuszcza na rynek dość długo oczekiwany model Evoque – ten charakteryzujący się przede wszystkim bardzo nowoczesnym Designem model skierowany jest bardziej do miejskich odbiorców, oferując przyzwoity komfort i wyposażenie i raczej przeciętne możliwości poruszania się w terenie. Ceny tego modelu jednak dość tradycyjnie dla marki są bardzo wysokie.

VW zdominował dosłownie całą imprezę swoją premierą, okrzykniętą premierą targów IAA – modelem up!. Temu modelowi poświęcimy oddzielny artykuł z obszerną galerią zdjęć. Poza tym modelem, nieco w cieniu, odbyła się premiera Beetle – tym razem naprawdę udanej stylistycznie interpretacji legendarnego Garbusa. Auto o wyważonych proporcjach i ładnym, klasycznym wnętrzu oferuje najnowsze rozwiązania techniczne, przejęte z resztą od swojego brata z koncernu – modelu Golf.

Już niebawem kolejne relacje z targów IAA we Frankfurcie – w kolejce czekają VW up! wraz z obszerną galerią zdjęć, auta sportowe, prototypy i auta elektryczne. Zapraszamy!

Update: Część druga relacji z targów – premiera Volkswagena up!
Update: Kolejna część relacji – auta sportowe – już online. Zapraszamy!
Update: Auta elektryczne i prototypy w czwartej częsci relacji.

Tymczasem tradycyjnie zapraszam do obszernej galerii zdjęć poniżej!

Pozostaw komentarz

Trzeba się zalogować, aby dodawać komentarze.