Citroen DS5 i DS4 – prezentacje modeli – Citroen Creative Tour Berlin
Za pomocą linii modeli DS Citroen – nawiązując do legendarnego modelu DS – stworzył nową klasę pojazdów, wyróżniających się odważniejszym designem i bogatszym wyposażeniem. Auta serii DS są dalszym rozwinięciem konkretnych modeli Citroena z poszczególnych klas.
I tak model DS3, będący już jakiś czas na rynku jest eksluzywną wersją modelu C3. Podobnie jest z nowymi, niedawno zaprezentowanymi modelami DS4 i DS5. Podczas gdy ten pierwszy już można zamawiać w salonach, model DS5 dopiero co miał swoją premierę światową i jest narazie obiektem wystawowym. Premiera w salonach Citroena spodziewana jest jesienią tego roku.
Linia DS ma zapewne wsród auto-fascynatów tyle samo zwolenników, co przeciwników. Jednego nie można Citroenowi zaprzeczyć – odwagi. O ile design jest kwestią gustu, o tyle jakość wykonania tych modeli i użyte materiały są najwyższej próby i spokojnie mogą konkurować z markami uważanymi za premium.
Citroen DS4 kierowany jest do ludzi młodych, dynamicznych, lubiących otaczać się niecodziennymi przedmiotami i ceniących sobie nietuzinkowość i niepowtarzalność. Auto ma trochę cech miejskiego SUVa – nieco wyżej zawieszona karoseria i duże wnęki kół nasuwają na myśl raczej większe auta, niż Citroen C4, który był generalnie dawcą organów. Auto może być bardzo luksusowo wykończone, widoczne na zdjęciach wnętrze robi duże wrażenie nie tylko pod względem wyglądu, ale też jakości wykonania. Fotele są bardzo wygodne, z przodu pasażerowie mają dużą swobodę ruchów. Z tyłu w porównaniu do C4 jest nieco ciaśniej, ale nadal wystarczająco wygodnie, aby dwie dorosłe osoby mogły tu podróżować nawet kilkaset kilometrów. Jedynie szklany dach powoduje obniżenie podsufitki, co może przeszkadzać nieco wyższym pasażerom z tyłu.
Citroen DS5 to ewenement w swojej klasie. Eksluzywny brat C5 odznacza się niebagatelną linią i niesamowicie futurystycznym i bardzo obficie i luksusowo wykonanym wnętrzem. DS5 nie ma w zasadzie konkurencji na rynku – pozycjonowany gdzięś pomiędzy klasą średnią a średnią wyższą będzie starał się zapewne znaleźć nabywców wsród młodych biznesmenów i zwolenników niecodziennych, eksluzywnych aut. Miejmy nadzieję, że nie spotka go los np Renault VelSatis i innych aut z krótkim tyłem, które mierząc wysoko nie spotkały się z aprobatą rynku. Przykład BMW 5 GT i Audi A5 pokazuje jednak, że rynek jest gotowy na eksluzywne auta typu liftback.
Ciekawostką jest planowana hybrydowa wersja modelu DS5. Wersja ta mieć zastosowaną nową technologię Citroena – Hybrid4, w której po raz pierwszy z silnikiem elektrycznym ożeniono silnik diesla. Moc systemu szacowana jest na ok 200 koni mechanicznych, emisja CO2 ma nie przekraczać 99g/km a spalanie ma być rzędu grubo poniżej 5 litrów na sto kilometrów. Dokładne dane zostaną ujawnione w późniejszym terminie.
Poniżej galeria zdjęć obu modeli. Zapraszam!
Komentarzy: 2
Pozostaw komentarz
Trzeba się zalogować, aby dodawać komentarze.
Citroen zrobil naprawde milowy krok do przodu..
Dzieki Tobie zobaczylam, ze samochody nie roznia sie tylko kolorami.. Podobaja mi sie Twoje sprawozdania …