Automesse Berlin 2010 – Targi motoryzacyjne

Od 19 do 21 lutego odbyły się po raz kolejny targi motoryzacyjne w Berlinie. Podobnie jak w poprzednich latach, impreza podzielona była na 3 różne kategorie: MotorWelt (wystawa samochodów nowych i używanych), OldtimerWelt (klasyki) i TuningWelt (jak nazwa wskazuje – świat tuningu).

Wystawa MotorWelt zajęła łącznie trzy hale, z czego w jednej prezentowane były wyłącznie auta nowe. Dealerzy kilku znanych na rynku marek, takich jak Opel, Seat, Volkswagen, Audi, Renault, Peugeot, Citroen, Hyundai, Fiat, Alfa Romeo prezentowali swoją paletę aut, dostępnych na rynku oraz kilka nowości. I tak można było obejrzeć na przykład nowego Peugeot RCZ, który w salonach pojawi się najprędzej w marcu. Z nowości pojawiły się także między innymi: nowy model Chevrolet Spark, Citroen C3, Skoda Superb Kombi, KIA Venga. Dla szukających nowego auta dealerzy przygotowali całą gamę aut w promocjach, dla żądnych rabatu była to z pewnością okazja do wynegocjowania dobrej ceny.

W kolejnej hali MotorWelt dealerzy wystawili całą paletę aut używanych. Cała hala była szczelnie wypełniona autami, czekającymi na swoich nowych właścicieli. Oferta była spora a ceny dość atrakcyjne. Każde auto można było w komfortowych warunkach dokładnie obejrzeć, przymierzyć się za kierownicą, a także umówić jazdę próbną.

Ostatnia, trzecia hala MotorWelt poświęcona była autom z napędem elektrycznym. Brzmi naprawdę mocno, jednak moje rozczarowanie tą halą było jeszcze większe, niż moje wcześniejsze wyobrażenia na temat, co w tej hali będzie można obejrzeć. Poza dwoma modelami Toyoty Prius, w tym najnowszy model oraz poprzedni, przekrojony na pół w celach demonstracji technologii w nim użytej, w hali tej zorganizowany był tor wyścigów kartów z napędem elektrycznym. Po prezentacji najnowszych trendów ze świata aut elektrycznych ani śladu. Szkoda.

W hali OldtimerWelt było naprawdę wiele ciekawych aut do obejrzenia. Była to zdecydowanie najciekawsza hala na targach. Dokładniejszy opis i galerię zdjęć znajdziesz tutaj. Ciekawostką była dodatkowa hala OldtimerWelt, w której przedsiębiorstwo komunikacji miejskiej z Berlina prezentowało całą gamę autobusów z przeróżnych epok aż po najnowsze modele z napędem elektrycznym.

Hala TuningWelt została przeze mnie świadomie pominięta. Kaleczenie aut pługami śnieżnymi, kołami wiekszymi od opon lub swiecącymi reklamami świetlnymi nie jest moim światem. Przykro mi, jeśli rozczarowałem zwolenników tuningu.

Podsumowując całą imprezę: szczerze mówiąc jestem nią rozczarowany. Przede wszystkim tylko kilka marek prezentowało swoje auta. Spodziewałem się zobaczyć kilka nowości, jak np. nowego Opla Merivę czy Nissana Cube. Nissan nie prezentował swoich aut wcale, podobnie kilka innych znanych marek. Cała impreza była więc raczej nastawiona głównie na sprzedaż aut, na dodatek maksymalnie średniej klasy cenowej. Prestiż nie interesował specjalnie wystawców, podobnie jak pokazanie nowych lub nadchodzących w najbliższej przyszłości modeli. Niemniej dla szukających nowego bądź używanego auta jest to ciekawa impreza, dla fascynatów motoryzacji pozostało OldtimerWelt plus ewentualnie kilka aut z MotorWelt.

Zapraszam do paru refleksji w postaci krótkiej galerii zdjęć poniżej.

Pozostaw komentarz

Trzeba się zalogować, aby dodawać komentarze.