Wystawa sportowych modeli AMG – Mercedes-Benz Gallery Berlin

Mercedes-Benz jest marką z dużymi tradycjami, również sportowymi. Każda z większych marek lubi chwalić się swoimi dorobkami. Szczególnie dogodnym miejscem są wszelkie salony i galerie. Jednym z takich miejsc jest właśnie Mercedes-Benz Gallery w Berlinie przy Unter der Linden. Poza stałą wystawą najnowszych modeli marki, można tam doświadczyć nieco historii, zaopatrzyć się w akcesoria markowane przez Mercedesa lub w zrelaksować się w mieszczącej się na parterze kawiarence. Na piętrze znajduje się stała ekspozycja sportowego oddziału Mercedesa – firmy AMG.

Niemniej firma wykorzystuje to miejsce przede wszystkim w celu zaskakiwania odwiedzających, nie tylko nowymi lub koncepcyjnymi modelami. Tak było i tym razem, gdy mieliśmy okazję odwiedzić to miejsce. Tematem bieżącej wystawy były rajdowe egzemplarze ze stajni AMG. Pokazano dwa ciekawe modele.

Pierwszym z nich był AMG Mampe 450 SLC z 1978 roku. Przedstawiony egzemplarz brał udział w bardzo prestiżowych wyścigach w latach 1978 i 1980 m.in. na torze w Monza, Salzburgring, Le Mans, Silverstone i Nürburgring. W 1978 roku na wyścigu na torze w Monza wywalczył sobie trzecie miejsce. Nazwa „Mampe” pochodzi od jednego z głównych sponsorów. Do napędu posłużył 4,5-litrowy silnik benzynowy V8 o mocy 380 koni mechanicznych przy 6550 obr./min. Napęd przekazywany na tylną oś poprzez 3-biegową skrzynię automatyczną. Prędkość maksymalna w zależności od przełożenia skrzyni biegów dochodziła do 245 km/h. Niska masa auta 1295 kg była zasługą dość redykalnej kuracji odchudzającej – z auta usunięto wszelkie materiały wygłuszające i inne obicia, silnik zbudowany był częściowo z aluminium. Wszystko po to, aby auto spełniało wymagane w grupie 2 normy i mogło wziąść udział w rajdzie.

Drugim modelem był Mercedes SLS AMG GT3 z 2011 roku. Modelem tym Mercedes rozpoczął rozwój technologii rajdowej, przeznaczonej dla klienteli sportów motorowych. Zbudowany pod normy rajdów GT3, samochód ten jest przeznaczony do rajdów szybkościowych i wytrzymałościowych. Wyposażony w benzynowy silnik V8 o pojemności 6,3 litra i 6-stopniową rajdową skrzynię biegów, samochód ten waży tylko 1350 kg.

Zapraszam do zanurzenia się nieco w świat rajdów i obejrzenia galerii zdjęć.

Pozostaw komentarz

Trzeba się zalogować, aby dodawać komentarze.